Spørsmål og svar

  • Hvor lang tid tar det å registrere seg for tilgang til tjenesten ?
    -Registreringen er helautomatisk og umiddelbar. Du kan ringe inn til fastnett-numrene med en gang du er registrert.
  • Settes tilgang til tjenestene  på “pause” dersom jeg ikke benytter den en eller flere dager ?
    – Nei, tilgangen gjelder for valgt periode (enten døgn, eller uke) uavhengig av hvor mye eller lite du benytter tjenesten.
  • Hva koster det å ringe inn på fastnett-nummer ?
    -Teleprisene varierer veldig mye mellom operatørene. Du må sjekke med din operatør hvor mye det koster for ditt abonnement. Vi ser at det i mange abonnement er inkludert fri bruk til fastnett nummer  i måneds prisen.
  • Er det noen begrensning på bruk av fast-nett nummer ?
    -Nei, dersom du har registrert telefonen din for tilgang, så kan du benytte numrene ubegrenset innenfor perioden du har registrert deg opp for. Du kan ringe så mange ganger du måtte ønske, og så lenge du måtte ønske.
  • Er lokal-nummer og fastnett-nummer det samme ?
    – Ja, lokal-nummer, fastnett-nummer, geografiske-nummer er omtale som beskriver “vanlige” telefonnummer, altså ikke spesialnummer, som blant annet er kategorien til 815 nummer.
  • Hva koster det hver gang jeg ringer til 820 nummeret for å starte/ eller re-starte tilgangen.
    -Prisene her kan ha små variasjoner, Men det koster enten 100 kroner i start, og kanskje du blir fakturert opp til 4 kroner pr minutt fra din operatør. Selve registreringen tar (litt tid, men etter at samtalen blir “besvart”, så går det bare noen få sekunder. Regner du med at det koster hhv 104 kroner (for å starte en ukes-tilgang, eller 54 kroner for å starte en 24 timers tilgang, så er det ganske riktig.
  • Hvordan faktureres tjenesten.
    -Tjenesten faktureres ikke av oss, men over din telefonregning, etter gjeldende priser som forklart over.
  • Jeg får feilmelding når jeg forsøker å ringe 820 nummeret når jeg forsøker  å registrere meg.
    -Du må ha og ringe fra et norsk abonnement for å kunne benytte tjenesten. Det fungerer dessverre ikke fra utenlandske abonnement. Det fungerer heller ikke dersom du ringer via en viderekoblet telefon.
  • Dersom jeg registrerer meg klokken 22:00 en kveld for 1 dag, gjelder tilgangen da bare for samme dag (altså frem til midnatt) ?
    -Nei, tilgang er enten 24 timer, eller 7 hele dager. Om du registrerer telefonen din for en uke på onsdag klokken 13:00, så kan du benytte tjenesten ubegrenset frem til neste onsdag kl 13:00. Samme gjelder for 1 døgn; Registrerer du deg kl 21:00, så kan du benytte fast-nett nummer frem til klokken 21:00 neste dag.
  • Jeg har blitt fakturert, men får ikke tilgang til tjenesten.
    – Send oss en e-post til kundeservice@t2g.no, så fikser vi opp i dette.

Åpne telefonlinjer